El funcionament del programa té dos processos diferents: l’experiència que viuen els infants i famílies i les tasques que despleguen els tècnics per a fer possible el ro:
Els infants i les famílies: el programa entrega un “passaport” als infants participants. Generalment ho fan des d’escoles, centres socioeducatius i altres punts del territori. Aquest document els permet explorar l’oferta d’activitats educatives i extraescolars del seu territori, decidir què volen fer i aprendre, i segellar la seva participació. D’aquesta manera cada infant acumula noves experiències que es veuen reflectides al seu passaport i que mostren tot el que hi ha après. Si vols conèixer quines son les pases a seguir, descobreix com funciona.
Els equips impulsors: són les persones encarregades de liderar i desplegar el programa al territori, adaptant-lo a les seves necessitats. De forma general es fa una diagnosi i revisió de les necessitats, un treball informatiu a tots els agents per a preparar l’entrega de passaports i la construcció del catàleg per a iniciar el desplegament i funcionament.
El programa permet als territoris: diagnosticar i avaluar la participació en activitats educatives més enllà de l’escola, enfortir el treball en xarxa entre agents, construir un catàleg d’activitats conjunt i acompanyar a infants i famílies per a fomentar l’accés i participació. Si vols saber més ves a coneix el programa